Det här med horoskop

En kollega till mig är väldigt intresserad av astrologi och kan ställa horoskop. Jag blir alltid lika förvånad när jag läser om fiskarna som är mitt stärntecken för det stämmer så bra:


Fast dekad, 1 - 10 mars

Här är Fiskarnas sökande aningen sansat. Deras själ är rastlös, men de kan kontrollera dess behov. De som har solen i denna del av Fiskarna är öppna för världens alla underligheter och törstar efter svar på varje fråga, men de omger sin törst med självdisciplin och tvingar sig till att vara lugna och tålmodiga. Känslorna är klart prioriterade i deras liv men inte obetänkta impulsgivare till deras handlingar. De här Fiskarna grunnar över tillvaron, mer med intuitionen än med intellektet, och har näsa för vad som sker under ytor och fasader. 

De fasta Fiskarna aktar sig för att tränga sig på eller vara framfusiga, vilket somliga kan misstolka som bräcklighet, men i sitt självförringande är de starka varelser. Den som inget har att förlora kan aldrig slås ner. Deras perception är ofta mer inriktad på det undermedvetna än på vad människor visar inför varandra, och ord utan känslomässigt innehåll får dem bara att somna. De fast Fiskarna känner klart både sin egen och andras vilsenhet, men inte bara som ett ont. 

Förhållandet till fadern är mycket innerligt, och de sörjer båda att tiden av nödvändighet ska tvinga dem isär alltmer. De känner varandra så väl att knappt ord behövs och ändå upphör de inte att förundras inför allt nytt som kommer till uttryck.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Mitt brukar också ofta stämma. Fast sen läser jag kräftan eller vågens, eller någon annan, och då stämmer det också lika bra. Hum hum.

2008-09-03 @ 13:25:21
URL: http://spiceupyourlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0