Ännu en sjukling

Nu har även Richard drabbats av magsjuka. Han dök upp här igår kväll för att säga hej, på vägen hem från några kompisar, och sa att han mådde lite illa. Så han la sig och vilade lite och stannade till slut kvar och sov. Jag var snäll flickvän och hämtade en hink (för eventuella missöden), ett glas vatten och så fick han hela duntäcket för sig själv :) Vid 3 någon gång vaknar jag upp till ljudet och lukten av en kaskadspya haha Jag kände mig så elak men jag sprang ut i vardagsrummet och höll på att spy jag med av lukten haha Sovrummet vädrades ur och sen kunde vi somna om. Richard sprang på toa några gånger men nu ligger han här i soffan och är mest trött och har huvudvärk på grund av vätskebrist. Har hämtat blåbärssoppa åt honom och blandat till vätskeersättning som jag hittade tips om: 1 liter vatten, 3 msk socker, lite salt och 2,5 dl juice.

Snart ska jag bege mig till jobbet. Kort pass ikväll, 17-22.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Nej vad tråkigt =/ men vilken tur han har som har en tjej som tar hand om honom :)



Skönt med kort jobbpass :)

2010-12-30 @ 17:44:53
URL: http://kajsworld.wordpress.com/
Postat av: solweig renner

Hej små troll.Har ni drabbats av vinter

kräksjukan?Krya på er.Kramar.

2010-12-30 @ 22:11:04
Postat av: Lisa

Åh, hoppas han blir bra till morgondagen!

2010-12-30 @ 23:37:43
URL: http://lillaisbiten.blogg.se/
Postat av: Helén

Hopas han mår bättre till kvällen =)



Gott nytt år

2010-12-31 @ 12:49:15
URL: http://jagochnissarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0