Bajram serif mubarek olsun

Var och tränade idag efter jobbet, medeljympa. Det känns så skönt att vara igång igen :)

Helgen då; Mamma och pappa valde att sova på hotell så efter jobbet i fredags mötte jag dom utanför Grand och vi gick och åt jättegod middag på Restaurang Asken. Skönt väder så vi kunde sitta ute. Efterrätten tog vi hemma hos mig sen :)

Lördag förmiddag möttes vi upp på stan för en shoppingtur och fika. Almir sov hos mig och dök upp lite senare och gjorde oss sällskap. Lördagens middag bestod av kräftor och annat gott hemma hos mig. På söndagen gjorde jag mamma och pappa sällskap till frukosten på hotellet :) Inte fel.

En lugn och trevlig helg hade vi med andra ord.

Tack för en mysig helg

Senare ikväll kanske

Ett inlägg om helgen kommer. Måste bara få fram blogglusten.

Grattis min Kajsa på din dag

Kommer ha om möjligt ännu mer ont i kroppen imorgon

Precis hemkommen från träningen, blev ett medelpass idag. Förr gick jag alltid på medelpass men dom har helt plötsligt blivit jobbigare märkte jag ;) Fast å andra sidan är det skönt att ta ut sig ordentligt.

Nu ska jag äta middag och sen städa lite här hemma. Efter det är det nog sängdags va?

En vanlig onsdag

Har Almir här oss mig ikväll. När jag kom hem hade han köpt thaimat till mig ♥ Vi har haft en lugn och skön kväll. En vän till Almir är här på besök nu, dom sitter ute på balkongen med tända ljus och dricker te :D Själv sitter jag i soffan med en kopp te och bloggar (uppenbarligen) och ser på Filip och Fredriks nya program Breaking News.

Ser fram emot helgen för på fredag kommer mamma och pappa och hälsar på :)

Från förra besöket i juni

Goda nyheter

Idag fick jag reda på att jag får fast tjänst på jobbet :) Provanställningen är slut och kommer att gå över i en tillsvidareanställning.

Har en ganska skaplig träningsvärk idag kan jag meddela också :P

Jobbigt, roligt, ovant, skönt - allt på en gång

Det är så himla skönt att träna. Jag kan inte förstå att det ska vara så svårt att komma iväg. Ikväll satte jag dock igång efter cirka ett års uppehåll :) Konditionsträning var nog ännu längre sen jag ägnade mig åt. Har troligen inte tagit ett springsteg på flera år, knappt till bussen :P

Klockan 19 är det tidigaste passet jag hinner till på kvällarna och jag vill helst inte gå senare så idag blev det ett bas styrkepass, vilket startade då. Tror det var en lagom start för mig. Kände mig lite ringrostig men kommer ihåg i stort sett alla övningar sen tidigare och taktkänslan sitter kvar ;) Det känns riktigt skönt att vara igång. Trots förväntad träningsvärk av högsta grad imorgon ;)

Sov hos Almir i natt och vi har sovit tillsammans varenda natt i en vecka nu tror jag, så mysigt :) Men ikväll kommer jag nog gå och lägga mig tidigt och sova ensam. Det är svårt att hinna umgås på vardagskvällarna, speciellt när man har nåt inbokat efter jobbet, då blir kvällarna korta.

Vädergudarna bestämmer

Det blev minsann ingen marknad igår då regnet öste ner hela eftermiddagen och kvällen. Däremot blev det en god middag och en trevlig kväll hemma hos Helén :) Almir hämtade mig sen och vi åkte till hans kusiner och var där en stund tillsammans med Jenny och Anel.

Jag och Almir sov hos mig i natt och när vi vaknade åkte vi hem till honom och åt frukost där, ett himla farande fram och tillbaka :) Grabbarna skulle spela poker sen på eftermiddagen så jag och Jenny åkte ner till marknaden och gick runt där, för idag har solen faktiskt varit framme nästan hela dagen! Äntligen fick jag mina munkar som jag har längtat efter ;) Köpte även en godisrem och ett armband. Eller rättare sagt jenny köpte åt mig. Jag hade inga kontanter på mig och ville gå och ta ut men Jenny insisterade på att betala allt för oss båda. Hon är så gullig och snäll men jag tycker det är lite jobbigt att ta emot saker av folk sådär. Får smyga ner lite pengar i hennes ficka eller nåt sen när hon inte ser :P

Inga planer för kvällen ännu, får se vad som hittas på.

Sex stycken kom jag hem med
så det är bara att komma förbi och
äta den som vill  :D

Augustifesten

Nu är det fest i stan, startade igår. Det innebär musik, marknad, karuseller osv och idag är det dessutom Rix fm-festival. Jag hör musiken här hemifrån :) Mötte många unga tjejer som jag misstänker var på väg dit. Svarta minikorta jeansshorts verkar vara the thing to wear bland dessa för övrigt :P Blir ett besök på stan imorgonkväll med Helén och barnen och kanske en sväng på lördag om Almir vill gå.

Igår fyllde "Anna" 20 år så jag, hon, hennes syster och en kompis var ute och åt på Babyl. Jättegoda grillspett har dom där och underbar tzatziki. Jag lyxade till det med ett glas rött vin också :) Fick visa leg haha Intalar mig att det berodde på det unga sällskap jag var i, eller så ser jag helt enkelt ut som 17 år :P

Fritid är värdefullt

Ett litet inlägg ska jag väl hinna med innan jag drar till Almir :) Hade tänkt köpa jympakort på friskis idag och börja träna men så såg jag på deras hemsida att all gruppträning är inställd denna vecka på grund av att ledarna övar på sina nya pass. Bara hoppas min motivation finns kvar till nästa vecka då ;) En annan sak jag iaf har tagit tag i idag är att beställa blankett för körkortstillstånd :) Kan vara dags att fixa där också snart.

Idag bestämde jag och Linda på jobbet oss för att försöka hinna med tåget hem som går 17:10. Bussen går inte förrän 17:30 och man kommer hem så sent ändå som det är. Tar cirka tio minter att gå till resecentrum där tåget går från så vi hann precis. Sparade in 20 minuter på det och det är viktiga 20 minuter kan jag säga :)

Får inte glömma nämna att Almir var här igår när jag kom hem från jobbet och hade lagat middag :)

Ordningen återställd

Så skönt att Almir är hemma igen ♥ I fredags kväll vid 20 anlände dom. Jag tog en drink med Helén på Trägårn men förvarnade henne att så fort Almir kommer hem så åker jag dit ;) Det gjorde jag också och köpte med pizza till honom. Han berättade lite om resan men vi somnade ganska tidigt :) Han var helt slut stackaren.

Igår vaknade jag med ett leende på läpparna när jag såg Almir bredvid mig :) Det var underbart väder ute så vi tog kaffe på altan. Vi fick sällskap av Anel också som sovit ännu längre än vi. Senare på eftermiddagen tog vi en promenad hem till mig och tittade till katterna. På kvällen promenerade vi tillbaka till Almir och då var både Jenny och Anel där. Även deras kusin med flickvän och hennes son dök upp. Tydligen är jag en favorit hos hennes son fick jag veta fast han bara träffat mig en gång tidigare :) Vi satt ute ganska länge, lagade middag och satt och pratade. Sen la vi oss, jag och Almir, och tittade på Baksmällan 2. Den var inte så bra som jag hoppades.

Idag blev det en promenad ut till Ingelstad där vi åt thaibuffé och Almir shoppade lite. Min semester närmar sig sitt slut, imorgon är det back to work.

En jättefin klocka fick jag av Almir

Ett dygn hit eller dit

Ingen Almir så långt ögat kan nå. Fick sms igår kväll och då var dom i Österrike. Imorse väntade de på färjan till Danmark så kl 20 ikväll är det nya budet :P Sa jag inte att killar överskattar sin bilkörning? Fick medhåll av Lisa också ;) Nä, dom kör nog mycket bra men kan ju ha fastnat i köer eller så. Nåja, jag har väntat i en månad så klarar nog ett dygn extra.

Ska till Polisen idag och hämta ut mitt nya ID-kort. Tur att det blev klart den här veckan, hade blivit svårt annars att hämta det då som stänger senast 18 på vardagar. Hinner titta förbi Helén en stund i eftermiddag också :)

Anledningen till att Almir blir sen? :D

Tick tack tick tack

Sitter och längtar och väntar på att Almir ska komma hem, inte hört nåt från honom än. De (Almir och bror Anel som åker hem) beräknade att resan skulle ta 30 timmar men killar är ju lätt lite väl optimistiska när det gäller deras egna bilkörning så jag blir inte förvånad om det tar längre tid ;) De kom iväg vid 12 igår så det har gått cirka 30 timmar nu.

Bloggtips

Nu har Henry fått en egen blogg! Klicka här för att läsa det Isabell skriver och för att se fina bilder på min brorson :)

That's what friends are for

Fick sms från Helén imorse, hon ville att jag skulle komma över då hon hade skadat sig på cykeln :( Så jag köpte med lite godsaker (juice, vindruvor, godis, wienerbröd) och senaste numret av Cosmo och begav mig dit. Som tur var hade hon ramlat "rätt" så lite blåslagen och öm bara. Vi tittade på film, I love you man, men jag var tyvärr tvungen att vara hemma kl 14 pga tvättid. Hoppas att mitt besök lättade upp lite iaf :)

Tvättar som sagt nu och ska även städa lägenheten så det är fint här imorgon när min babe kommer hem :)

Snart är längtan över

Än så länge idag har jag inte gjort ett dugg :D Men blir en promenad med Christian lite senare. Ska även städa i garderoben och i min mapp med alla "viktiga" papper, är nog mycket som kan slängas där.

Bara två dagar kvar nu till Almir kommer hem :D Känner mig nästan lite pirrig då han har varit borta så länge. Misstänker att han kommer att vara galet brun!

Mysig dag med min vän

Så skönt med en måndag då man inte behöver gå upp tidigt :) Hade en lugn förmiddag. Gick upp vid 10, satt länge och åt frukost och gick sen och handlade massa nyttig mat. Dags att bli fit igen :P Ska köpa träningskort på friskis nästa vecka när terminen drar igång. Sen kom Christian hit för att följa med mig till polisen, var där och fixade nytt id-kort. Mitt går ut i september och jag hinner nog inte ta körkort innan dess ;) Har dock börjar FUNDERA nu på att ta tag i det där och det är ett stort steg framåt för mig.

Efter besöket hos polisen som tog ett tag (lång kö) gick vi och åt på Spicy Hot. Satte oss sen vid strömmen en stund innan Christian skulle till jobbet.

"Ta en bild Christian, jag måste ha bloggmaterial"

Tog massa bilder för en gång skull

Nyss hemkommen från kalas hos Helén. Carolin fyller 11 år på tisdag :) Fått fika och stannade även kvar och åt middag, tacos!

Hade jätteroligt igår kväll, vilket man får lida för idag :P Inte varit så illa kanske men lite seg blir man ju alltid dagen efter. Jag och Helén startade med vin på min balkong och efter det var vi förbi Maddes balkong beachparty :) Sen blev det dans på Trappan! Slutade med att jag gick barfota hem då jag dansade i nya, högklackade skor hela kvällen :P Tycker det är så snyggt med högklackat men det är svårt att klara en hel kvälls dansande.

Vin och chips på balkongen :)

Före vin och efter vin? ;)

Efter här med skulle jag tro ;)

Madde, Frippe och Helén

Madde och Erik

Somriga tjejer :)

Somrig drink bjöds det på också

Lite svettigt på Trappan

Helén, Rasmus, Hanna och Marina

Och jag fick också vara med :)

Mina nya snygga skor som sen åkte av :)

Dags för semester igen

Inte så tokigt att dela upp semestern, ska bli jätteskönt med en veckas ledighet nu :) Varit lite lugnare på jobbet den här veckan än förra, förutom igår då det var busy busy. Folk som är oroliga över börsraset.

Blev en mycket lugn kväll igår. Sov några timmar när jag kom hem från jobbet och när jag vaknade blev det middag, surfande och tv-tittande. När Christian slutade jobbet, vid halv tolv, kom han hit en sväng. Vi satt och pratade och han fick lite mat :)

Ikväll däremot ska det festas lite :) Madde har fest och jag och Helen ska kanske dit en stund. Kvällen ska iaf avslutas på Trappan (Djungelklubben) med Marina och Hanna.

Surprise

Träffade Christian en stund efter jobbet, sen hem och lagade middag och nu börjar det närma sig läggdags. Mottog mycket goda nyheter idag, Almir planerar att åka hem den 10.e (har varit inställd på 14.e hela tiden) vilket gör att det helt plötsligt bara är 6 dagar kvar till han är hos mig :D Extra underbart att jag har semester då. Undrar vad han har köpt till mig haha Han frågade om jag ville ha nåt speciellt för oavsett vad skulle han köpa nånting till mig. Jag svarade att han får överraska mig. Svarade såklart också att jag blir glad bara han kommer hem till mig ;)

Imorgon är det ett halvår sen Almir och jag träffades :)

Trött på mitt jobb

Onsdagen avklarad och jag ser ljuset i tunneln :) Snart helg och en veckas ledighet!

Var hemma hos "Anna" efter jobbet och vi åt middag ihop. Har absolut inget mer att skriva så jag önskar er en god natt :)

Bra start på veckan

Riktigt härligt sommarväder har det varit idag! Även om man jobbar är det skönt att solen tittar fram. Hoppas att värmen stannar kvar och att det håller i sig till nästa vecka också för då har jag semster igen :)

Åkte hem till Mirela efter jobbet och vi åkte ut till Ingelsta shoppingcenter och gick i affärer. Vi avslutade sen med en lyxshake på Max :) På onsdag åker hon tillbaka till Uddevalla där hon pluggar. Hon har en tenta som hon måste plugga inför, den sista på programmet internationell ekonomi.

Jag tog jordgubb och Mirela choklad