Saker ska bara fungera

Ska inte ens gå in på hur irriterande det är med massa snö, däremot ska jag klaga över att inte får ordentlig information. Jag dök upp på vårdcentralen för att ta prover och möts av en surkärring till provtagare (sjuksköterska, biomedicinsk analytiker?). För det första, hur svårt ska det vara att vara trevlig? För det andra så fick jag inte ta några blodprover då hon enligt information i systemet sa att jag ska ta proverna före klockan 11 på förmiddagen och att jag inte ska ta någon järntablett samma dag. Läkartiden är på tisdag så jag frågade om jag hinner ta proverna måndagmorgon och det skulle nog gå bra, börjar nämligen lite senare då. Och så får det bli.

Litar inte riktigt på mig själv men var ganska säker på att någon sådan information inte fanns med i min kallelse. Vilket det inte gjorde heller, står inget om någon speciell tid på dygnet som proverna ska tas och inte heller att jag ska undvika någon medicin den dagen.

SKÄRPNING ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Dåligt! å det värsta är nästan att de inte ens kan vara trevliga! Tycker ofta det är så på vårdcentralen/"sjuksköterskomänniskor" :P

2011-02-10 @ 15:18:24
URL: http://lillaisbiten.blogg.se/
Postat av: KAJ ♥

Håller med, har nog aldrig träffat någon trevlig som jobbar på vårdcentral. De är väl sura för att de inte blev läkare antar jag? :D

2011-02-10 @ 16:20:04
URL: http://kajsworld.wordpress.com/
Postat av: Helén

Mm ibland kan man undra om de valt rätt yrke =)



mer sol vill vi ha nu =)

2011-02-10 @ 22:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0