Snart helg

En liten bloggpaus på arbetstid är väl ok? ;) Rätt lugnt på jobbet och jag har fått mycket gjort idag så jag känner att det är ok :) Kl 16 ska jag gå härifrån för då är det dags för bokcirkeln. Det har varit en paus från träffar under sommaren men istället har vi läst två böcker till den här gången; Felicia försvann och Gustavs grabb (som jag valde).  Den första tyckte jag inte om men däremot den andra, får se vad mina kollegor tyckte :)
 
Annars rullar veckorna på. Jag jobbar och orkar inte så mycket mer än så. Försöker vila så mycket som möjligt så jag orkar jobba de 7 veckor jag nu har kvar. Till och med sista oktober är planen :) Kommer att ske en hel del spännande förändringar på jobbet framöver som hade varit kul att ta del av men såklart kommer det inte slå den största förändringen i mitt liv som sker om ett par månader :) Men det kommer kännas bra konstigt att inte gå till jobbet på drygt ett år :) Jag har tagit tjänstledigt till januari 2015. Tycker det är svårt att veta i förväg hur länge man ska/vill vara hemma, hur jag och Almir ska dela upp det och hur mycket föräldrapenning man ska ta ut osv Det är en helt ny värld :D
 
Idag går vi in i vecka 32 och på tisdag är det dags för besök hos barnmorskan igen. Det blir även ett extra ultraljud då, ett tillväxt-ultraljud eftersom jag har Crohns sjukdom. Känns både roligt och lite nervöst.
 
I helgen som var var Almirs syster på besök så vi har umgåtts lite med henne och även varit och myst med Almirs brorson som snart hunnit bli 3 veckor :) Bio var vi på också, jag och Almir, och såg en skräckis: the conjuring, som vi båda gillade! Inget planerat ännu för denna helg, förutom massor av sömn :D
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vad kul med lite uppdatering! :)

Jaa det är verkligen en djungel hur man ska lägga upp det hela... Du har ju ändå mycket insiderinformation så du har nog bra koll :D

Svar: Jo jag sitter ju i samma hus som föräldrapenninghandläggare så kan ju alltid gå och fråga :) SGI handlägger jag ju själv dagligen så det är jag expert på ;) Och att man ska sjukanmäla sig om man är sjuk och inte kan ta hand om bebis så man får sjukpenning istället :) Min största fundering var nog egentligen hur länge jag skulle vara tjänstledig. Men det kan man ju också ändra, om man skulle vilja börja jobba tidigare eller vara hemma längre så är det nog inga problem.
Milla

2013-09-12 @ 16:52:25
URL: http://doucare.nu
Postat av: Lisa

Så spännande Camilla, tänker på dig :)

Min erfarenhet är väl lite att det känns krångligare än vad det är allt det där. När vi väntade Moa så tänkte vi gå en sån kurs där man lär sig allt om föräldradagar osv, men den var full, så vi fick strunta i det och det gick ju bra ändå :) men klart kan det finnas en del som man inte haft koll på då man inte haft tid/lust att sätta sig in i det kanske. Men mitt tips om jag ska komma med nåt är att spara på dagarna rätt bra det första året.

Kram!

Svar: Tack Lisa, vad gullig du är :D
Du har nog rätt och så finns det ju så mycket bra information att läsa :) Precis så har jag tänkt också, kommer inte att ta FP alla dagar i veckan. Tänker nog 4 dar i veckan till att börja med :) Sen har vi så bra från arbetsgivaren att vi får 10% av lönen dessutom det första året :D Och så kommer jag inte ta några dagar innan bebis kommer, om han inte får för sig att stanna inne väldigt länge :P Har lite flextid + semesterdagar kvar som räcker till 13 nov då det är BF :) Det ska nog ordna sig det där.

Hoppas ni mår bra allihopa :)
Milla

2013-09-13 @ 14:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0