Framtidstankar

Igår flög många tankar runt i mitt huvud. Inte långt kvar på mitt vikariat här, vad ska jag göra sen? Vad VILL jag göra? Haft lite funderingar kring att plugga till behandlingsassistent (finns på distans, 1 år). Men det är nog ett väldigt krävande yrke med dåligt betalat dessutom. Antagligen skulle jag få sämre betalt än jag har nu. Och orkar man med folk som man försöker hjälpa men som inte tar till sig det. Å andra sidan tänk vad härligt med dom man lyckas hjälpa :D Men orkar jag ens plugga igen? Det är tufft att jobba heltid (och jag har ändå bara gjort det ett år) men när man kommer hem på kvällarna så är jobbet klart. En stor fördel. OCH man tjänar pengar :)

Sen älskar jag ju att skriva också. Jobbet som informatör har varit jätteroligt. Kanske ska jag hålla på med något sånt? :) Fast det är ju inte bara att välja och vraka heller. Någon måste ju vilja anställa mig.

Även om det känns spännande så skulle det vara skönt att vara fem år och bara behöva välja mellan sandlådan och gungan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0