Parents to be

Nu när vi outat på Fb och Instagram att vi ska bli föräldrar i november så tror jag inte att det undgått någon ;) Vid ultraljudet fick vi reda på att det verkar vara en liten pojke i magen, häftigt :) Kan säga att graviditeten gått smidigt so far men kanske skriver ett lite mer detaljerat inlägg vid senare tillfälle.

Helgen har bestått av lite av varje. Igår var vi på Babyproffsen och kollade in barnvagnsdjungeln, har så smått börjat fundera på vad det är för grejer man behöver :) Barnvagn, säng, babyskydd, skötbord, badbalja osv osv Många runt omkring som har åsikter om vad man behöver och inte ;) Lätt hänt att man köper för mycket till första barnet tror jag men då får det bli så, är ju så kul att planera och shoppa massa saker :) Vi kommer nog kombinera lite nytt med lite begagnat tror jag.

Var och köpte en byrå idag också via annons på blocket. Dessutom har vi varit i Himmelstalund och badat i utomhuspool och solat, så skönt :)

Byrån, troligtvis till bebiskläder :)
Vi ska göra om lite i klädkammaren/garderoben

Sol och bad!!

Semesterveckan

En vecka går fort, speciellt när man har semester :P Men har varit en härlig vecka med resa till Filipstad tillsammans med Almir och hans mamma. Midsommarafton igår firade jag och Almir med liten picknick i parken :)

Stopp i Nykroppa på vägen, där Almir och hela familjen
bodde ett par år när de kom till Sverige

På stan ♥

Almir och hans mamma badade

Jag badade bara fötterna då jag är förkyld men var
var väldigt lockande att slänga sig i vattnet :)

Frukost i trädgården

Två favoriter ♥

Semester nästa vecka

Det börjar närma sig semester, åtminstone en vecka, resterande tre har jag i augusti :) På mitt jobb känns det ungefär som man måste jobba in hela semestern innan för att kunna njuta :P åtminstone när man ska gå på långsemester. Men hur som helst så åker vi till värmland några dagar nästa vecka och besöker farmor :) Det är de planer vi har för tillfället.

Nationaldagen och lördagen i bilder

Jag, Helén och Jonte spatserade på stan 6 juni :)

.... handlade på matmarknaden

..åt våffla,

känguruburgare och krokodilburgare ;)

Jag kom hem med en chutney, ost och oliver :)

Jag, Almir och Mirela var på stan idag

Och i eftermiddag så blev det minsann ett premiärdopp :D

Glass i stora lass

Almir mötte upp mig efter jobbet idag och vi cyklade till Halvars och åt glass :D Vi var såklart inte ensamma om den tanken nu när det är sommarvärme ute. Träffade på en kollega som är mammaledig och tittade på bebis som sov gott i vagnen :) Sen tog vi en liten extra runda på vägen hem i det fina vädret.

Ser fram emot en solig vecka med nationaldagsledigt på torsdag :) Och onsdag-lördag är det International street market i stan. Var på den lite snabbt för två år sen när den var i Linköping, där jag jobbade då. Massa god mat och delikatesser från olika länder, som man kan äta där och köpa med hem :) Måste utforskas!

Nytt till sommaren

I helgen har vi hunnit med bio; baksmällan 3, fika hos Almirs bror, mathandling, shopping och städning. Shoppade en randig långklänning som jag skulle kunna bo i ;) en kjol, en t-shirt, en top och tre somriga nagellack :) Jag kör på den att jag shoppar nytt innan jag tittar vad jag har för sommarkläder sen tidigare ;)