Mms från storebror

"Här sitter Henry och ser oskyldig ut fast han smitit ut på balkongen"

haha jag saknar lilla busungen :)

Först i Åkersberga och nu i Norrköping

Precis när jag skrev klart föregående inlägg gick jag in på facebook och såg statusuppdateringar av gamla arbetskamrater på Eniro om att det varit skottlossning utanför jobbet :$

Sommarrea

Imorse tog jag tidiga spårvagnen från Almir, ville inte riskera att missa bussen igen :P Var då framme i god tid och köpte frukost på McD. Mc-toast och juice blev det :)

Då bussen hem går 10 minuter senare än vanligt (17:30) gick jag och Esmina till Monki. Tredje gången jag är där sen lönen och handlar på deras stora sommarrea :D Har köpt fyra toppar, två kjolar, en kofta, en skjorta, ett par trosor och en body (bild nedan på några av plaggen).

När jag satt på bussen ringde Mirela som var på stan och frågade om jag ville gå och käka nånstans. Så vi tog en sallad på Fräcka Fröken.

50 kr styck

30 kr och 100 kr

Nedräkning

En vecka kvar till semester :D Ska bli undebart! Skönt med en extra ledig dag denna helg men tycker det har gått sjukt fort, märkte knappt av den extra dagen.

Igår kväll slet jag mig från Almir (åtminstone i några timmar) och gick till Helén. Vi drack lite vin och tittade på Sex And The City - The Movie innan vi tog en sväng till Highlander och lyssnade på trubadur. Lagom till dom stängde dök Almir med kusin upp och vi alla gick vidare till Harrys. Där var det fullt med folk. Alldeles för mycket folk för min smak men nån öl blev det och lite shakeande på dansgolvet :P

Åt lunch/frukost hos grabbarna grus (A:s kusiner) idag tillsammans med Helén. Jag kom hem framåt eftermiddagen och sov en stund och efter det blev det städning, matlagning och söndagsfilmen på 4:an.

Midsommardagen

Det blev inget direkt typiskt midsommarfirande igår, förutom min outfit då :) men fick umgås med min Almir hela dagen så det gick ingen nöd på mig. Vi var hemma hos hans kusiner och grabbarna spelade poker (som vanligt) och jag satt och njöt av mitt rosévin :) Fick sällskap av Jenny som kom förbi en sväng lite senare på kvällen. Och som tur var höll inte pokerspelandet på hela kvällen ;)

Idag tog vi en promenad till Willys och handlade lite gott. Kom precis hem till mina älskade katter som ska få massa mys nu :)

På vägen till Willys stötte vi på dessa sötnosar :)
Deras  mamma var i närheten och tyckte inte alls det
var kul att vi var så nära hennes bebisar. Vilket hon visade
genom att skrika högt på oss :)

Ledigt och lön

Åh vad skönt med extra lång helg och lön :D har precis ätit hemmagjorda hamburgare och druckit ett glas vin. Ska lägga mig och vila en stund snart ;) Blev lite shopping på Monkis rea efter jobbet.

Dagen började lite körigt. Jag sov hos Almir i natt och skulle ta spårvagnen imorse till bussen. Spårvagnen skulle vara framme 7:33 (bussen går 7.35, lite gambling jag vet:P) men kom inte fram förrän 7:36. Dessutom ösregnade det och jag hann inte leta efter nåt paraply hemma hos Almir då jag var lite sent ute och fick springa till spårvagnen :P Bussen till Linköping missade jag så fick ta spårvagnen tillbaka till resecentrum och ta tåget. Gick en buss nästan direkt från stationen sen till jobbet så blev bara liiite sen ;)

På jobbet idag tog vi gemensam fika hela teamet då några ska sluta snart. Glass och jordgubbar bjöds det på!

Nice and shiny

Oj vad rent det är här hemma nu! Jag har dammat, dammsugit, skurat golv, torkat av luckor osv osv :) Almir är ganska pedant vilket gör att jag vill ha det extra rent och fint för honom :) Det är lätt att man inte bryr sig så mycket när man bor ensam och bara har sig själv att tänka på.

Sitter i soffan nu med en smoothie och kopplar av lite innan det är dags att sova.

Söndagsmys

Regnet vräker ner här och har gjort hela dagen. Trots det begav jag mig ut och till Waynes där jag åt frukost med "Anna" :) Almir låg kvar och sov hos mig men gjorde oss sällskap efter nån timme. Scones med björnbärsmarmelad och en vaniljlatté blev det för mig ;) En perfekt söndagsfrukost tycker jag!

Resten av eftermiddagen ska ägnas åt sån där rolig städning.

Jag i ett nötskal

Det höll på att inte bli någon bio då jag somnade!! På grund av mens har jag varit extra trött hela veckan så när klockan var 19 tänkte jag att jag skulle sova en liten stund innan bion 21:15. Jag satte alarm på 19:45 och vaknar 21:25! I panik kollar jag mobilen och tycker det är konstigt att Mirela inte hört av sig. Inser då att mobilen har lagt av på nåt sätt eftersom jag behöver knappa in pinkoden. Med sjukt dåligt samvete ringer jag Mirela som blivit orolig och tror att det hänt nåt. Jag bestämmer att vi ska se filmen ändå då jag köpt biljetterna redan så klär snabbt på mig och springer ut (tur att jag har så nära till bion). För en gång skull är jag tacksam över att det är en del reklam innan filmen för vi missade bara en kvart typ :) Filmen var mycket bra och efteråt gick vi till Grand och tog ett glas vin på uteserveringen där :) Slutet gott allting gott ;)

Almir har en mycket söt och trevlig lillasyster :)

Sporadisk bloggning

Kajsa undrade idag om jag lagt ner bloggen ;) Det kan man kanske tro men har inte haft tid att skriva så mycket, eller inte tagit mig tid rättare sagt, men här är jag nu :) Har precis haft Almir och hans syster Mirela här på fika. Mirela hade varit på stan med en vän och kom med ett par örhängen som hon köpt till mig, så gulligt! Igår var vi hemma hos Almir och såg film, drack vin och åt godis. En perfekt fredagkväll enligt mig. Ikväll ska jag och Mirela gå på bio och se Super 8.

Min lilla mamma var iväg och blev sminkad och fotad idag,
titta vad fina bilderna blev:

Vardagens rutiner

Finns inte så mycket att skriva här i bloggen i veckorna tycker jag. Dagarna är väldigt mycket same, same. Jobb, handling, matlagning, tvättning och såklart mys med Almir :) Nu har vi dock inte setts sen han sov hos mig söndag till måndag, vilket bara är några dagar sen, men känns som en evighet ;)

Redan onsdag idag och helgen känns återigen nära. Semestern närmar sig också :) Vecka 27, 28 och 32 har jag min semester. Har inga direkta planer än förutom en liten tur till Stockholm och Värmland.

Tre veckor till semester

I och med medlyssning hela dagen är jag nu klar med bolåneutbildningen och får från och med imorgon besvara bolånefrågor :)

Helgen har varit superbra! Lördagkväll kom Helén till mig. Vi drack lite vin på min balkong och sen begav vi oss till Highlander där det blev en drink. Kvällen avslutades på Harrys, där vi efter ett tag också fick sällskap av Almir och grabbarna :)

Igår var vädret riktigt härligt. Jag och Almir tog en promenad hem till honom. Efter en kopp kaffe där åkte vi till Bauhaus där Almir köpte en rullgardin. På kvällen sen tog vi en cykeltur hem till mig och såg klart en film som vi påbörjat. My name is Khan heter den och den kan jag rekommendera starkt.

Almir i djup koncentration läsandes instruktionsblad ;)

Lördag

Underbart med helg, som alltid :) Igår var jag hemma hos Almir och lagade tacos med hans syster Mirela som är på besök över sommaren. Jag, Almir, Mirela och deras mamma hade en lugn kväll framför tvn med lite rödvin.

Vi sov länge idag och sedan fick vi besök av Almirs brors (Anel) flickvän Jenny som jag inte träffat tidigare. Hon var en av de trevligaste personer jag har träffat måste jag säga :) Jag, Mirela, Jenny och Almirs mamma satt och drack kaffe på altanen och Almir gick till sina kusiner. Nu är jag hemma och ska ta och städa lite, passa på när det regnar lite ute.

Ni har alla hört "vill du ligga med mig då"
men har ni hört denna parodi "vill du fria till mig då"? :)

Sen vecka

Jobbade till 19 igår och idag, skönt med sovmorgon men inte kul att komma hem så sent. Imorgon är det dock bolåneutbildning hela dagen så då går jag 9:30-18. Ja, och sen är det väl praktiskt taget helg igen :D

6 juni

Har haft underbara lediga dagar. Besök av mamma och pappa, utgång med Almir, Helén och Christian, njutit av solen i trädgården hos Almir, promenerat, ätit och druckit gott :) Dessutom har jag äntligen fått tillbaka min mobil! Imorgon är det dags för jobb igen och den här veckan jobbar jag 10:30-19 alla dagar utom fredag då det är vanlig tid, 8:30-17.

Kex, ost och vin på balkongen i fredags

Nästa gäst på balkongen i lördags :) Då dracks det rosé

På Trägårn

Kunde inte ha det bättre

Njuter av ledighet, sommarväder och besök av mamma och pappa :) De kom hit igår vid lunch. Då fick de lite mat och sen kaffe på balkongen. De fick även träffa Almir ;) och de kom bra överens. Sen blev det en promenad med ett stopp på Trägårn, innan vi gick hemåt. Efter en liten eftermiddagslur åt jag, mamma och pappa middag på en grekisk restaurang och avslutade kvällen på puben Black Lion. Där fick vi även sällskap en stund av Helén och Frippe :)

Idag har vi shoppat, promenerat, ätit lunch på stan och glass på Halvars.

Gott med mjukglass!

Underbart med långhelg

Äntligen är ledigheten här och den startar jag och Almir med bio ikväll :) Det blir Pirates i 3D. Sen dyker mamma och pappa upp här imorgon vid lunchtid.

Tobbe som bekant jobbar på SEB ringde in till oss idag för att göra en telefonöverföring och hamnade hos en kollega som satt bredvid mig :D "jag pratar med din lillebror sa hon" och jag såg förvirrad ut :) Det var lite kul.

Dags att dammsuga lite och sen ska jag nog slänga mig på sängen en liten stund så jag orkar se filmen ;)