Rikssvenska kallas det

Nu har jag gjort ett nytt försök i jakten på min tv. Imorgon mellan 18-19 kommer den men det återstår att se :P

Jobbkvällen är slut och jag väntar på Christian som slutar om tio minuter så vi kan göra sällskap. Imorgon börjar jag klockan 8, hur ska det gå? Har somnat vid 2 varenda kväll den här veckan. Dessutom störs jag av skumma drömmar i vilka jag är irriterad på allt och alla. Detta gör att jag vaknar och är irriterad och tar ut det på Christian enligt honom själv haha Men äh, jag är bara lite ironisk ibland (ok ganska ofta) ;)

Kanske somnar jag tidigt ikväll ändå då jag hade en kund förut som tröttade ut mig totalt. Han började med att säga att jag skulle prata långsamt för han hörde dåligt. Hörde dåligt? Stendöv snarare! Jag fick bokstavera allt jag sa och prova med olika bokstaveringsnamn:

- L som i ludvig
- Va??
- L som i Ludvig
- Vad säger du?
- L som i Lasse
- Lusse?
- Laaaaars

7 minuter tog det att förmedla ett namn, en adress och ett telefonnummer och jag var helt svettig efter det!
Sen hade jag ju också en kund som blev irriterad och tyckte att jag var svår att förstå på grund av "min brytning eller dialekt" haha

Så, tre minuter kvar till hemgång.

Kommentarer
Postat av: Kaj

Vissa personer är märkliga...



Hoppas ni får en mysig kväll! :)

2010-08-26 @ 21:20:58
URL: http://kajsworld.wordpress.com/
Postat av: Marina

Haha ja du hörde ju mig igår.

"JAG RINGER FRÅN TEXTTELEFONI JAG HAR ETT SAMTAL ATT FÖRMEDLA!!!!!!!!!!!!!!!!" hundra gånger och det högsta jag kunde. Och hon sa att jag skulle prata högre. Hahahaha.

Vi pratar rikssvenska ;)

2010-08-26 @ 21:53:37
Postat av: Carolina

hahaha en del människor alltså :P

2010-08-26 @ 22:24:38
URL: http://jisses.blogg.se/
Postat av: Milla

Ja Marina och det samtalet finns inspelat i Christians mobil haha Han visade det idag. Så roligt :D ♥

2010-08-27 @ 00:04:12
Postat av: Marina

HAHA neeeeeeeeeej då måste jag se det sen :D det får han ju nästan lägga ut på facebook, hahaha.. <3

2010-08-27 @ 13:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0