Beslut

Har nästan bestämt mig för att inte gå kvar på kursen, efter massa funderande och prat med Helga. Ska dock sova på saken.

Jag hade lättare att motivera mig till att plugga när jag var ute efter en examen men det är inte lika lätt när det mest är för att det är kul och intressant. Tror att kursen kan vara till en viss nytta, om jag vill jobba som socialsekreterare (vilket jag inte ens vet om jag vill). Men misstänker ändå att de med socionomexamen går före mig där och väldigt många utbildar sig till socionomer. Idén var Helgas från början och hon undrade om jag kunde tänka mig att plugga med henne, vilket nog hade varit roligare och lättare. Men nu kom ju inte hon in. Det känns helt enkelt som att det är lite för mycket jobb för (i och med att jag jobbar samtidigt) en relativt liten vinst, om man säger så :) Känns som ett bra beslut förutom att jag inte tycker om att inte fullfölja saker.

Ska som sagt sova på saken men känner mig rätt säker.

Kommentarer
Postat av: Helén

Jobbit me sånna beslut ...



Synd att helgen e sååå kort .. men hann me en hel del i alla fall =)

2010-09-27 @ 22:14:06
Postat av: Kaj

Skönt att du har bestämt dig i alla fall nu så du kan fokusera på jobb och dejtande. Det räcker nog :D

2010-09-28 @ 08:56:54
URL: http://kajsworld.wordpress.com/
Postat av: Carro

hihi kollade där nu! låter spännande :) lycka till!



tror du gör rätt beslut som hoppar av (om du nu bestämmer dig för det). jag tycker man ska känna i princip till 100% att det är helt rätt när man pluggar!

2010-09-28 @ 09:58:55
URL: http://jisses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0