Torsdag

I natt sov jag 13 timmar och det är mycket till och med för att vara jag :) Troligtvis har jag en infektion i kroppen. Halsen gör ont och jag känner mig tung i huvudet. Pluggat har jag inte gjort än men med tanke på hur länge jag sov borde jag kunna sitta hela kvällen (med undantag från 20-22 då det är idol och utfrågningen) :) Ska bara laga middag och äta först.

Tycker det är kul att mormor kommenterade mitt inlägg om valet :) Jag har inte hört en enda anledning från någon anhängare av de röd-gröna till varför jag ska rösta röd-grönt men nu fick jag i alla fall åsikter från en person.

Kommentarer
Postat av: Helén

Vet inte riktigt hur det kommer sig ..

En känsla i kroppen jag har av belåtenhet



Men börjat få rätsida på de mesta och har börjat betala av min skuld hos mamma =)

2010-09-16 @ 19:01:36
URL: http://jagochnissarna.blogg.se/
Postat av: Helén

Ingen fara gumman ...

Men nu har de vänt .. det ända jag behöver min mamma till nu e barnvakt =)

Vilket kommer att behövas nu när det verkar som att de blir kvällar å helger som man ska slava ... haha

så underbart !!!!

Nu ska bara den där mannen dyka upp oxå ..

2010-09-16 @ 20:24:20
URL: http://jagochnissarna.blogg.se/
Postat av: Helén

Kan se vad som kan ordnas =)



Va lite sugen på torsdan där oxå ...

2010-09-16 @ 21:01:54
URL: http://jagochnissarna.blogg.se/
Postat av: Helén

japp de gör han =)

Åh de skulle ju va rätt okej .. stabila tider är bra har ja hört =)

2010-09-16 @ 21:17:55
URL: http://jagochnissarna.blogg.se/
Postat av: solweig renner

Jag tänkte nu när du känner dig så dålig

Då går du och arbetar därför att du fått

försämrad sjukersättning.Inte bra eller hur?

Tänkte även på alla de arbetslösa som kan få

anställningar inom skola sjukvård äldreomsorg

bygge av järnvägar etc.Är inte det att skapa

nya jobb för ungdomar? Kramar.

2010-09-16 @ 22:02:36
Postat av: Milla

Som tur är har jag varit ledig idag och imorgon, mormor. En karensdag är det alltid så första dagen får man ingen ersättning, vilket jag tror hindrar folk från att vara hemma i "onödan". Sedan får man 80 procent resterande dagar och det tycker jag är bra. Efter 7 dagar måste man ha läkarintyg och det känns också rimligt enligt mig.



Självklart skapar det arbete men då måste folk vara villiga att jobba inom den offentliga sektorn och se ser det tyvärr inte ut. Det är åtminstone inte tillräckligt många ungdomar (och andra) som söker sig till sådana tjänster. Den låga lönen tror jag har en stor del i det. Det är mycket det jag menar med att folk inte tar vilket jobb som helst och att det inte gynnar landet och den enskilda individen.

2010-09-16 @ 22:58:30
URL: http://principessans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0