Valdag

I natt sov jag åtminstone tre timmar :P Jobbade 6.15-13 och efter det gick jag till stadsbiblioteket och röstade. Just nu är det tvättid här och inte så mycket mer än så.

Blev utskälld av en arg skånsk gubbe idag på jobbet. Jag hörde verkligen inte vad han sa och han bokstaverade och jag fattade inte om han bokstaverade förnamn eller efternamn och han skrek "men ska det vara så jävla svårt, du har väl det här som sommarjobb förstår jag" och jag försökte be honom att ta det lite lugnt och förklara för att det kan vara svårt ibland att höra vad någon säger och speciellt med olika dialekter (grötigaste skånskan!!). Han tyckte att jag skulle lära mig att prata svenska. Nu är det ju i och för sig så att det är hans jobb att prata ordentlig svenska och mitt jobb att försöka höra vad han säger ;) Förstår mig inte på folk som ringer och säger vad/vem dom söker det snabbaste dom kan och tror att det ska gå fortare då.

Kommentarer
Postat av: Marina

Herregud. att de aldrig ger sig :P

2010-09-19 @ 15:42:03
Postat av: Kaj

Finns så konstiga människor!!!

2010-09-19 @ 18:02:47
URL: http://kajsworld.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0