Krasslig misse

Förmiddagen på jobbet gick fort då jag satt i textsamtal i två timmar (!). Min första rast som jag i och med det fick skjuta på slutade fem minuter innan min lunch började :P Så har precis ätit lite och ska jobba knappt tre timmar till. Sedan är den här sexdagars arbetsveckan över och ledig dag väntar imorgon :)

Blev väckt av Polarn imorse, hon var troligtvis hungrig. Hon har spytt och haft diarré i några dagar så jag ska enligt råd inte ge henne mat på 24 timmar för att se om hon blir bättre. Testade det häromdan, hade endast torrfoder framme, då hon inte äter alltför mycket av det. Tänkte att det var synd om Lillan om inte hon får mat bara för att Polarn är sjuk :P Dock funkade inte det för igår var hon på lådan flera gånger, bajsade dessutom på mattan och spydde på golvet i sovrummet. Hon är pigg i övrigt så hoppas att det går över snart och inte är nåt som kräver veterinärbesök.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Prova att byta fodersort till ett som är för känsliga magar. James Wellbeloved rekomenderas, köp en liten påse i en djuraffär. Hon kanske är överkänslig mot vanligt foder.

2011-01-30 @ 15:37:36
URL: http://kipke.bloggplatsen.se
Postat av: Carro

Been there. Vi gav Fanny kokt torsk blandat med morotspuré när hon var dålig i magen, det va det enda hon kunde behålla och rekomendation från veterinären.

2011-01-30 @ 16:07:58
URL: http://jisses.blogg.se/
Postat av: KAJ ♥

Hoppas hon mår bättre snart!



Skönt med ledig dag imorgon! :)

2011-01-30 @ 21:16:19
URL: http://kajsworld.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0