Vintertid

Vad mörkt det var idag när jag åkte hem från jobbet, helt kolsvart. Har dock känt mig väldigt utvilad idag :) Var pigg imorse och det gick lätt att gå upp trots att Almir som har höstlov låg kvar och sov gott.

Igår kväll utspelade sig ett mindre drama. Precis när jag gick av spårvagnen på väg till Almir ringde en granne till mig och sa att hon trodde att det var min katt som satt vettskrämd ute i trapphuset. Godmother (som Almir kallar henne), en kvinna i huset som har koll på allt och alla, tog över telefonen och sa att "jo men visst är det din katt som har sådär vitt i ansiktet osv osv osv" Så det var bara att åka tillbaka hem igen, fick skjuts av snälla Mirela, och mycket riktigt satt Polarn i ett hörn, halvt uppe på väggen, i trappen. Både "godmother" och grannen som hittade Polarn väntade på mig så inte Polarn skulle smita ut genom ytterdörren, så snällt av dom :) Förstår inte hur jag kunde missa att hon smet ut när jag gick hemifrån.

Ikväll är det tvätt av kläder som gäller.



Förlåt lilla plutt


Kommentarer
Postat av: Tant

E ju rätt snabb i dörren ..



svarade i bloggen om du missa de =)

2011-10-31 @ 20:10:26
Postat av: Helén

Mattias från skolan

2011-10-31 @ 20:11:51
Postat av: Kajsa

Kattskrälle :D



Skönt att du var pigg idag. Det var inte jag. Tycker man borde få två extra sovtimmar...



Tvätt här också ikväll. Snart färdiga :)

2011-10-31 @ 21:54:54
URL: http://doucare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0