Bruten handled

Vår mysiga skridskotur slutade i en bruten handled för mig. Precis innan vi skulle ge oss och åka hem drog jag upp farten och körde mot båset. Pang sa det och jag ramlade bakåt och tog emot säkert all tyngd med vänster handled. Jag blev röntgad ganska fort på akuten men sen fick vi vänta flera timmar på läkaren som sen kommer in och säger att den är bruten. Det värsta var när hon sa att de innan gipsningen var tvungna att dra sen på plats. Då fick jag typ panik men det gick bra då jag fick smärtstillande, lokalbedövning och muskelavslappnande. Det gjorde såklart ont men var hanterbart. Gipset ska nu sitta i fyra veckor och jag tänker vara hemma från jobbet några dagar och sen prova hur det går att knappa på tangentbordet hela dagen med en hand ;) Är tacksam över att det var vänster jag bröt. Också tacksam att jag hade Almir med mig som livade upp under den långa väntetiden :)

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Helen

Stackare :)

Hoppas du får en bra vecka ändå ..

2013-02-18 @ 15:21:47
Postat av: solweig renner

Srackars mitt gull.Hoppas du inte har
för ont,med tanke på din olycka och Berits
tycker jag att 2013 börjat skitdåligt,
Kramar.

2013-02-18 @ 16:53:07
Postat av: Kajsa ♡

Aj aj aj! Kram!

2013-02-18 @ 18:36:35
URL: http://doucare.nu
Postat av: Lisa

Hoppas handleden kryar på sig bra!! Kram!

2013-02-18 @ 22:54:43
Postat av: camilla s

Å nej det där ser inte så skönt ut :( hoppas att det inte gör allt för ont kram!

2013-02-19 @ 08:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0