Roar oss med lite av varje

Här är det förkylt, både jag och Almir hostar, snorar och nyser. Dock hindar det inte oss från att njuta av ledigheten :) Vi har planer på att ta en Stockholmstur imorgon eller på lördag. Åka på förmiddagen, vara i Stockholm på dagen och kvällen, sova över hos lillebror och sen åka hem dagen efter. Blir oftast inte att man "gör Stockholm" när man åker upp då jag alltid åker först och främst för att vara med familjen, såklart :) Väntar nu på att Tobbe ska ringa upp mig så jag kan kolla läget med honom.
 
Igår körde jag en del på motorväg och det gick rätt bra :) Det läskigaste är ju farten, som man måste vänja sig vid. Vi övade också vänstersväng på större väg och en del på att backa runt hörn. Jag har känt dom senaste gånger jag kört att det på nåt sätt har släppt, känner mig mycket säkrare nu på att köra :) Jag känner att jag behärskar bilen bra och kan vara mer observant på omgivningen. Det är kul :D
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa ♥

Kul med Stockholmstripp! Precis så tänkte vi också för nåt år sedan, att man aldrig riktigt turistar när man är i Sthlm. Så vi åkte dit en lördag och gick på tre museum, fikade och strosade i Gamla Stan :) Ha det så mysigt på er lilla resa!

Och kul med motorvägskörning, men förstår inte riktigt det där med vänstersväng på motorväg? :)

2012-06-28 @ 16:17:08
URL: http://doucare.blogg.se/
Postat av: Kajsa ♥

Nähä, här funkar inte heller enter.*

/*http://lillaisbiten.blogg.se/2012/june/skanes-djurpark.html#comment

2012-06-28 @ 16:17:41
URL: http://doucare.blogg.se/
Postat av: solweig renner

Mormor tycker precis som Kajsa.
Kramar till er alla tre.Kanske
Tobias har lust att hänga med dig
till Varberg?

Svar: Jag har glömt när Tobbe börjar sin semester mormor men jag kan höra med honom :) Kramar tillbaka
Milla

2012-06-28 @ 17:18:15
Postat av: Helen

Scary me motorväg ...

Hur blir de me att hinna shoppa me oss/mig på lärda om du inte e hemma ??? Hm.....

2012-06-28 @ 19:51:27
Postat av: Lisa

Ja det är verkligen så som du säger: ibland känns det jättebra och ibland vill man bara gråta! Men även om jag inte vill vara lika kaxig som en artonåring (svårt när man har det dyrabaraste man har med i bilen i form av en liten tjej på snart tre år ;)) så hoppas jag att jag kan bli lite modigare snart och precis som du bli lite mer bekväm i körningen!! Så man inte sitter på helspänn... som jag sa till min lärare att idag ska jag försöka komma ihåg att andas också. Han undrade då: "gjorde du inte det igår?" =) Lätt att man glömmer det ;) Jag har kört på 100 km/h-vägar så steget till motorväg borde inte vara så stort egentligen kanske, men vi får se hur det går ;) Har sagt det förr men: heja oss! :)

2012-06-28 @ 20:33:05
Postat av: Helén

Tänkte ite på att ha åker ..
Men visst de tröttar efter ett tag ..

ha de skoj i storstan då =)

2012-06-29 @ 10:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0