Helgen

Igår städade jag och tvättade som sagt större delen av dagen men på kvällen blev det en sväng till Helén och barnen. På vägen hem hyrde jag en mycket bra film och gick sen och la mig vid 1.

Idag blev det en fika med bästa Christian :) Var flera veckor sen vi sågs så det var på tiden. Svårt att hinna ses när jag jobbar dag och han jobbar kvällar. Som tur är pratar vi med varandra i telefon nästan varje dag :)

Längtar massor efter Almir nu, nästan så det gör ont

Välkommen helg

Igår när jag kom hem från jobbet gick jag och la mig i sängen och sov i fyra timmar (!). Vaknade kl 23 och åt middag :P Var inte så hungrig när jag kom hem då vi var sex stycken som gick till en kinarestaurang på lunchen och åt jättegod buffé :) Var vaken några timmar och somnade igen sen vid halv tvåtiden.

Idag står tvätt och städning på schemat. Vädret tycks passa väldigt bra för det.

15 dagar kvar nu till Almir kommer hem ♥

Henrys kalas som jag missade :(

Slut på energi

Det har varit helt galet på jobbet den här veckan. Kö på telefonen i stort sett hela dagarna. Tur att man har underbara arbetskamrater som gör det lite lättare :) Har inte orkat göra någonting på kvällarna. Och ikväll är inget undantag :P

Stod förresten om pappas kusin i aftonbladet idag.

19 dagar kvar

Sms från Almir idag:
"Just nu ligger jag på stranden, har mina fötter i vattnet, dricker öl och har utsikt över horisonten. Vilken utsikt har du Camilla?"

Jag svarade:
"Jag sitter på en stol, har fötterna i skorna, dricker kaffe och har utsikt över en datorskärm"

19 dagar kvar till han kommer hem. Jag har en nedräkningsapp i mobilen ;) Han åkte för 10 dagar sen och vi har inte setts på två veckor nu. Åh vad underbart det ska bli att träffa honom när han kommer hem efter så lång tid :)

Känner mig lite sliten efter helgen så nästa ska bli lugn har jag bestämt :) Ringer på ganska bra på jobbet nu också så är rätt trött när jag kommer hem.

Biokväll

Bridesmaids på bio med "Anna" kl 18 :)

Dagen efter dagen före

Tog EN bild igår och den blev suddig :P Skärpning Camilla. Men det var en trevlig kväll med trevliga tjejer :) Det bjöds på smörgåstårta, snacks, bål, vin m.m. Vi var 8 tjejer som gick till Hugo sen. Jag hade tidigare träffat två av gästerna (Jenny och Mirelas bästa kompis Sandra) och resten var nya. Tror inte vi var inne på Hugo förrän 1.30 så det blev en drink, några shots och massa dans :D Köpte sandaler till Mirela i födelsedagspresent, likadana som jag har :) Hon har tjatat massor om dom och tycker dom är så snygga så hon blev jätteglad.

Mirela och Sandra
(jag vet jag får bakläxa på fotograferingen :P)

Missade kalaset

I natt regnade det, blixtrade och åskade som tusan. Det resulterade i att inga tåg gick från Norrköping idag och jag fick åka hem igen och missade kalaset :( Så himla ledsen över det. Vi fick information om att ersättningsbussar var beställade men när och om buss till Stockholm skulle gå visste dom inte. Eftersom jag skulle bli alldeles för sen till kalaset och inte kunna ta mig hem sen på vettigt sätt så tog jag spårvagnen tillbaka från stationen hem till mig :( Tråkigt men inget att göra nånting åt tyvärr. Får se fram emot Mirelas fest ikväll, klockan 20 ska jag vara där så dags att göra mig iordning snart.

Hade för övrigt en trevlig kväll på Highlander igår :)

Skickar också en tanke till alla drabbade i Norge. Pappas kusin jobbar på justitiedepartementet och blev skadad i explosionen. Dock är läget stabilt vad jag har hört.

Grattis älskade Henry på 1-årsdagen

Från kvällen för ett år sen då han föddes

Stora 1-åriga killen

Tisdag

Blir sen middag ikväll då jag somnade när jag kom hem efter jobbet. Så alldeles strax ska jag äta ungsstekt falukorv med potatismos :) Ganska skönt att jobba nu på sommaren. Lugnt och tyst på kontoret och har även varit relativt lugnt på telefonen. Jobbar med flera trevliga också så vi sitter och pratar och skojar mellan samtalen, vilket gör dagarna mycket roligare :)

Imorgon efter jobbet ska jag hem till Helén på middag och även vara smakråd tydligen. Blir en sväng till Mirela nån dag också, som är ensam hemma nu när hela familjen har åkt ner på semester. Saknar Almir men tiden går så fort så snart är han hemma igen :) På lördag åker jag upp till Stockholm igen över dagen för att gå på Henrys 1-årskalas :D Tänk att han blir 1 år imorgon den lille plutten. Åker hem på kvällen sen för då är det dags för nästa födelsedagsfest hos Mirela.

Dinner's ready!

Redo för jobbvecka

Har städat, bytt sängkläder och fixat matlåda :) Tillbaka till rutinerna imorgon. Dessa två veckor har gått sjukt fort, är glad att jag tagit en semestervecka i augusti också. Det känns inte riktigt lika tungt då. Tre jobbveckor blir det och sen ledigt en vecka till.

Var hos Helén och barnen en sväng idag där jag bjöds på paj och kaffe :) Ikväll blir det film och sen ska jag försöka somna i hyffsat vettig tid.

Till största delen bilder på Henry, såklart

Lek med farbror

Majskrok är gott

Dammsuga är kul :)

...tills man ramlar!
haha så rolig bild. Henry faller, Andreas
rusar, Isabell filmar och jag fotar ;)

Jag var barnvakt. Frid och fröjd nästan hela tiden ;)

Pigg och glad dagen efter trots lite gråt
mot slutet av kvällen med faster

Spännande med fontän. Och Iphone

Henrys fantastiska föräldrar

Wiee

Den här bilden skrattade vi gott åt när vi såg den i mobilen
Henry såg så stor ut!

Paparazzi-bild

14-16 juli

Kom hem till Norrköping ikväll efter mysiga dagar med Tobias, Andreas, Isabell och Henry :) Framme i Stockholm tog jag tunnelbanan till Medborgarplatsen och mötte upp lillebror. Vi gick till Bagel street och köpte med mat hem till Tobbe. Hans lägenhet är jättefin och ligger mitt på Söder! Vi tog det lugnt hemma hos honom i några timmar innan vi åkte till dom andra i Viggbyholm och åt middag. Andreas skjutsade hem Tobbe sen och jag stannade kvar och sov över.

Igår var tanken att Andreas och Isabell skulle iväg och åka luftballong (6.e försöket) men även denna gång blev det inställt på grund av blåsten. Istället tog vi en sväng till Täby Centrum där det bland annat fixades pass på polisstationen åt Henry :) Vi allihop planerar nämligen att åka iväg på en resa nån gång i september :D Då jag var inställd på att vara barnvakt passade Andreas och Isabell på att gå på bio på kvällen :) Det gick bra att vara ensam med Henry större delen av tiden. Vi lekte lite, myste framför tvn i soffan och sen fick han välling och somnade i min famn. Det gick till och med bra att bära in honom sovandes i sängen. Men man ska inte ropa hej! Efter cirka en timme vaknade han och var otröstlig. Som tur var dröjde det inte länge innan de var tillbaka igen.

Idag åkte vi alla fyra in till stan och åt lunch med Tobbe. En promenad blev det också och sen åkte dom andra hemåt medan jag var kvar hos Tobbe en stund innan jag tog tåget tillbaka till Norrköping. Tillbaka till ett Norrköping utan Almir :( Fyra veckor ska han vara borta , jag kommer sakna ihjäl mig!

Ett inlägg med bilder från dagarna kommer inom kort.

Många julibarn

Imorgon åker jag till Stockholm och det ser jag fram emot :) Jag är framme vid 13-tiden och första stoppet är hos Tobbe i hans nya lägenhet. Vi åker sen och äter middag hos Andreas, Isabell och Henry och sen sover jag kvar där för att vara barnvakt på fredag :D Beroende på vad vi hittar på på lördag åker jag hem på kvällen där eller på söndag morgon. Tack till Helén som återigen är kattvakt :)

När jag kommer hem kan det hända att Almir har åkt ner till Montenegro för att vara där i en hel månad! Hans kusin bilar ner på fredag men Almir har inte bestämt än om han ska med. Jag kan inte låta bli att hoppas att han stannar kvar här :P Samtidigt som jag förstår (och tycker att han behöver) att han vill ha lite semester. Vi får se hur det blir helt enkelt. Igår hade vi en mysig kväll då vi var ute och åt, gick hem och drack kaffe på min balkong och sen la oss i sängen och såg en film :)

Imorgon fyller min kära mamma 55 år ♥ detta firar hon nere i Italien, dom åkte dit idag. Många som fyller år i juli. 20 juli blir Henry 1 år, Tobbe blir 25 den 22 juli och så Almirs syster som den 24 juli fyller 24.

Efter 2,5 timme hos frisören

Blond igen :) Hon la massor av folieslingor.
Är ljusare på riktigt men var svårt att få till "rätt" färg
på bild.

Sommar!

Det har varit en fantastisk helg, umgåtts med underbara människor och njutit av solen :) I fredags invigde jag och Helén hennes balkong, härlig utsikt! Lite middag åt vi också innan vi gick till Munken och tittade på soundtrack of our lives. Fullt med folk var det där. Efteråt gick vi till Marina på fest :) Kvällen avslutades vid 1 ungefär.

Almir kom till mig mitt i natten nån gång och vi sov lääänge. Det blev en lugn dag, var med Mirela och shoppade lite och sen på kvällen gick jag och Almir till Trägårn en sväng men det var väldigt mycket folk där så vi hittade en annan mysig uteservering istället :)

Idag har vi varit och badat och grillat :D Det kom en ordentlig regnskur mitt på dagen men efter det fortsatte det fina vädret. Vi var vid Ågelsjön; jag, Almir, hans syster, mamma, bror, två kusiner, kusinens flickvän och hennes son.

Utsikt från balkongen

På konsert

Hos Marina :)

Premiärdopp

Bättre sent än aldrig :) Igår när Almir slutat jobbet hämtade han upp mig med bilen och vi åkte och badade. Helt underbart skönt i vattnet var det! Vi gick dessutom en liten bit bort där vi kunde vara helt för oss själva.

Skiren heter sjön där vi badade

Vår egna lilla plats

Badbruden her self :)

Buss-tåg-tåg-spårvagn-hemma

Nu är jag hemma i Norrköping igen. Hos mina katter och Almir (som jag får mysa med imorgon ♥) :) Har haft det mysigt hos farmor och farfar, vi har mest umgåtts och ätit :) Det kallar jag semester. Nästa resa går till Stockholm nån gång nästa vecka. Mamma och pappa är i Italien då så planen är att besöka Tobbe (i hans nya lägenhet) och så lilla familjen i Viggbyholm. Fredagen den veckan ska jag vara barnvakt åt Henry när Andreas och Isabell ska iväg och flyga luftballong :D

Fredag-söndag denna vecka är det Munken in the Park som gäller här i Norrköping, gratis utomhuskonserter mitt i stan, utanför puben Saliga Munken (passande nog). The Soundtrack of our Lives, Eric Gadd och Sahara Hotnights kan nog vara kul att se, bland annat. Får se vilka som tidsmässigt passar att se och vem/vilka som vill joina mig :)

Filipstad

Igår reste jag som sagt till farmor och farfar i Filipstad. Två olika tåg åkte jag med och så buss sista sträckan. Resan tog drygt 3 timmar så var inte så farligt :) Fick dessutom tag på en taxi från station.

Sov till kl 12 idag :D Skönt med semester ;) Strax ska jag ta en dusch och sen cykla och handla lite.

Lilla farmor

Semester

Dags för ett blogginlägg känner jag. Har i skrivande stund semester i två veckor :D Firade detta i fredags med en drink tillsammans med Almir. Gårdagen, första dagen på semestern, var det dags att agera flytthjälp åt Helén! Varmt och tungt men vi hann det viktigaste (tror jag) innan det började ösregna, åska och blixtra, vilket resulterade i strömavbrott. Klockan var då runt 15:30 och vi fick avbryta för dagen. Svårt att flytta grejer upp till 6:e våningen utan fungerande hiss :P Hoppas dom hann klart allt idag!

Några timmar sömn blev det efter allt flyttande ;) Efter det begav jag mig till Almir, där det blev en lugn kväll. Jag och Mirela bakade smulpaj bland annat :) Jag somnade sen i soffan framför en boxningsmatch mellan klitschko och Haye (så mycket hann jag uppfatta).

Imorgon beger jag mig till farmor och farfar :D